SUOMESSA harvinainen Aurinkoinen päivä Talvella, Keskellä Talvea…
TERVEELLINEN ELÄMÄNTAPA&ULKOILU
Ihan Pakko oli Lähteä. Ulos Puistoon, Kaupungille&Kävelylle… ja samalla saamaan Raitista, Puhdasta ULKOILMAA.
SUOMI VUODENAJAT. TALVI…
INSTAGRAMISSA Suosittu yli 55 krt…
Meillä Suomessa Sataa ja Tulee LUNTA, PYSYVÄ LUMI yleensä jo Marras-Joulukuussa….
Perinteinen VALKOINEN&Luminen TALVI&JOULU AIKA
KESKISUOMEEN ja POHJOISSUOMEEN voi tulla jo aiemmin…On reilummin LUNTA&PAKKASTA, Kunnon TALVI Joka vuosi.
Meillä Etelämpänä asuvilla Tänä vuonna tai TALVENA 2019/2020…
Lunta Kyllä on Satanut jo Marras-Joulukuussa, mutta se on Sulanut pois ja taas satanut uutta lunta ja Välillä on satanut vettä. SÄÄ ja ILMA VAIHDELLUT, on tuntunut Loputtomalta SYKSYLTÄ, Pimeää, Harmaat ja Märkää&likaista ympäristössä ulkona, Tänä Talvena.
LÄMPÖTILAT ovat Vaihdelleet Pientä Pakkasta ja Lämpöasteita…SÄÄ VAIHDELLUT useasti, Lunta ja Vettä satanut vuorotellen jne.
Vihdoin SATOI ja PYSYY LUMI myös Meillä, Tammikuun Lopussa…on ainakin toistaiseksi myös LUMI pysynyt.
ELÄIMIÄ LUONNOSSA… en ole nähnyt kuin Oravan ja Jäniksen.
KATSO Myös AIEMMAT Artikkelit KEVÄT Talvi, Kevät&Kesä, Syksy…
Tammikuu 2020
HARVINAINEN AURINKOINEN ja Kirkas TALVIPÄIVÄ….Ei LUNTA
LUNTA On kyllä Satanut monta kertaa, mutta on Sulanut ja Taas Satanut Lunta tai Vettä…LÄMPÖTILAT ovat vaihdellet Pientä Pakkasta ja lämpöasteita
TAMMIKUUN LOPUSSA…
Muutaman Päivän päästä SATOI Vihdoin taas LUNTA, useampi päivä.
NYT Toivottavasti on …TALVEN PYSYVÄ LUMI
Valkoista ja Puhdasta LUNTA, Valoisaa ja Pientä PAKKASTA. Minä tykkään ja Nautin Perinteisestä&Kunnon TALVESTA.
ULKOILUA, Raitista Ilmaa ja LIIKUNTAA
Aiemmin olen Pitkäaikaisena Omakotiatlaoasujana, Lapsuudessa ja myös Aikuisena mm.
Rakentanut LUMESTA: Lumilyhtyjä, Lumiukkoja, Lumilinnoja ja Lumitunneleita
Tykkään Tehdä myös Lumitöitä, perinteisesti Kolaamalla ja Lumilapiolla…kunhan ei tarvitse tehdä Lumitöitä monta kertaa päivässä. Kuten aiemmin yhtenä Runsaslumisena talvena, jouduin tekemään lumitöitä jopa 3 krt päivässä…Huhuh Hyöty ja Raskasta Liikuntaa, Kannattaa itse kokeilla niin tietää.
Olen Laskenut mm. Pulkalla, Liukurilla ja muovipussilla Mäkeä, Hiihtänyt, ollut Napakelkan ja Moottorikelkan kyydissä, Leikkinyt ja Luistellut, Luistinradalla ja myös Järvenjäällä. Olen Kokeillut ja Ollut mysö LASKETTELEMASSA, Laskettelusuksilla muutamia kertoja. En innostunut Laskettelusta, vaikka on Tuttavaperheen ja Monen Muun Suosittu ja Trendikäs Harrastus, Meillä Suomessa ja Ympöri Maailmaa.
Olen Ajatellut johtuukohan siitä, että en Tykkää korkeista paikoista ja minulla on huono tasapaino. Tykkään Kyllä vauhdista….HYMY
…Yksin, Yhdessä Ystävien kanssa ja myös Oman Perheen ja lasten kanssa.
Olen Ollut, Vieraillut, Yöpynyt ja Viihtynyt MÖKILLÄ Ympäri Vuoden, Liikkuen&Grillaten&Savustaen, Loimuttaen. Nukkunut myös Nuorempana Ulkona Talvella, Laavusssa.
Lumessa KÄVELEMINENKIN on paljon raskaampaa kuin Kaupungissa, Auratulla ja Puhdistetuilla Kävelykaduilla.
TALVEN ja Lumen Odottelua…
RANNALLA….PUISTOSSA
AVOVETTÄ näkyvissä vielä Tammikuussa….Yleensä ei ole
KAUPUNGILLA…
Luminen ja AURATTU, Hiekoitettu Kävelytie…
Vasta satunut LUMI…Eipä ole montaa senttiä Lunta
Tien Reunoilla ja Lämpöasteita, Lumi Sulaa ja likaantuu…
AURAUS LUMIKASOJA, ympäri kaupunkia Isoja ja pienempiä.
LUNTA. LÄMPÖASTEITA…
JALKAKÄYTÄVÄT
KÄVELYTIE, ajoradan varrella
LUMI…LUMIHANKI on puhtaampaa vähän kauempana Ajoteistä ja Kulkuväylistä.
MUISTAKAA Autoilijat…Lumi, Vesi ja Rapa roiskuu pitkälle…
MEITÄ Tien laidassa Kävelijöitä, Lastenrattaiden työntäjiä ja Koirien ulkoiluttajia mm.
Minäkin olen kastunut monta kertaa, etenkin Isot autot esim. Bussit ja Rekat kastelevat.
MATKALLA PUISTOON…
Tykkään Kävellä erilaisissa ja vaihtelevissa maastoissa ja Kulkuväylissä, kuvassa ihana Lumipolku Puistossa
Polun vieressä LUNTA Ei ole montaa senttiä….
LUNTA….MÄRKÄ ja Vetinen Lumi…Sulaako taas POIS? VAI tuleeko Pakkasta ja Lumi säilyy
Sulanutta LUNTA ja Loskaa…Autonjälkiä
PUUT….KOIVU….MÄNTY
Pieni Vesisade…Lämpötilan vaihtelut
RANNALLA Myöhemmin ja Lämpöasteita…
Lunta on vähän ympäristössä….Aluskasvillisuus, Oksat ja Pensaat ovat ilman lunta…
Paljasta ja Lumetonta maatakin on osittain näkyvissä, joillakin alueilla.
PIMEÄ ja LUNTA….KYNTTILÖITÄ
KATSO myös Puutarha, Parveke Koti&Sisusttus artikkelit…KYNTTILÄT, Sisustus ja Ulkovalot.
IHANAA…PERINTEISTÄ TALVEN Hautausmaan tunnelmaa
Minä Tykkään, Nautin ja Viihdyn ULKONA YMPÄRIVUODEN…
Tykkään myös Katsella, Tutkia ja Valokuvata Ympäristöä….Pysähtyä ja Nauttia, Terveellistä LUONTO ENERGIAA ja Hoitoa, HILJAISUUTTA.
Nautin Myös LUMESTA, VALOUTA Huatausmaalla, Kaupungissa, Pihoilla, Puutarhoissa. Parvekekilla ja Ikkunoilla näin Pitkän Syksyn ja VÄH
Lumisen TALVEN AIKANA
SUOSITTELEN Lämpimästi, Lapsille&Aikuisille
Monipuolista LIIKUNTAA ja ULKOILUA Ympärivuoden…
Lisää Ihmisen hyvinvointia ja on Osa TERVEELISTÄ ELÄMÄNTAPA, Joka on Minun&PERHEEN Elämäntapavalinta. Toivottavasti Siirtyy myös Seuraavalle Sukupolvelle, Aika ja Elämä Näyttää. HYMY
KYLLÄ Kiinnostaa Lahjakas, Taitava ja Monipuolinen Klassikko Näytelijä jne. LOIRI ja Idiootit Ympärilläni.
Aiemmin Lukenut myös Guinness World Records, Lapset&Nuoret Tykkää2
KOTIMAISET KAUNOKIRJAT
2. MYYDYIN FINLANDIA VOITTAJA 2019 BOLI….35.100 kpl
KÄÄNNETYT KAUNOKIRJAT
LASTEN ja NUORTENKIRJALLISUUS
Tuttuja on myös Lasten-ja Nuorten Kirjat, Kotikirjastossa Disney, Muumi, Satu ja Eläinkirjoa jne.
ÄÄNIKIRJAT
ÄÄNIKIRJOJEN Suosio on kasvussa…
Yksi Tuttava Tykkää kuunnella kun ajavat Pitkiä matkoja Autolla, ÄÄNIKIRJAT ovat vaihtoehto Radiokanaville ja Musiikin kuuntekulle.
ITSE EN ole Innostunut Äänikirjoista. Olen kyllä Kuunnellut Lasten Kanssa Satukasetteja ja CD levyjä aiemmin, kun Lapset olivat pieniä. SUOSITTELEN Satuja….
LISÄYS 9.4.2020…
KIRJA-ARVOSTELUT
Luen KAUSITTAIN KIRJOJA..Yleensä Kesällä ja Syksy-Talvi aikaan.
NYT KORONAN aikan on IKÄVÄ Kirjastoja, Lehtilukusaleja jne.
LUEN SÄÄNNÖLLISESTI KYLLÄ…
Ilta-päivä ja Sanomalehtiä, Aikaukasilehtiä, Verkkosivuja jne…
Mutta en Lue Kirjoja kokoa ajan ja EN tee kaikista Kirjoista, Arvosteluja vaan Valikoidusti.
Viimeisin MINUN TARINANI: Michelle Obama….BESTSELLER
JHT eli CHEEK 1998 – 2018 Jare Henrik Tiihonen, JHT
Menestynyt Suomalainen RAP, Hip Hop Tähti, Artisti Laulaja-lauluntekijä Kirja ja Elokuva ARVOSTELU…Musiikki Konsertit Jäähyväiset Cheekille, JARE jatkaa Musiikkibisneksessä.
yli 180 krt Katsottu Musiikki, Konserntti Artikkeli täällä blogissa.
HYGGE Hyvän Elämänkirja, Mindfulness eli Tietoinen Läsnäolo, Inhimillisiä Kohtaamisia, 52 Ajatusta Tsemppi kirja/Hidas Elämä, Choco Chanel, Jari ”Liti” Litmanen, Kon Mari, Juha Tapion Tie …jne.
Katso myös Aiemmat ARTIKKELIT KULTTUURI. OODI Kirjasto, Kirjakaupat jne
SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI LUKEMISTA KAIKEN Ikäisille, Lapsille ja Aikuisille
LUEN KYLLÄ SÄÄNNÖLLISESTI erilaisia Aikakausilehtiä, Mainoksia ja Esitteitä, Iltapäivälehtiä, Verkkosivuja jne.
Kaikista Lukemistani Kirjoista en ole Kirjoittanut Arvosteluja, Valkoin Kirjat, joista kirjoitan Arvostelun.
NYT on tauko KIRJOJEN Lukemisessa…
Useampi Mielenkiintoinen Kirja odottaa KYLLÄ Lukemista. Olen Lukenut Lapsuudesta lähtien, Runsaasti erilaisia Kirjoja on tullut luettua Elämäni aikana.
Kerron taas kun saan jonkun kirjan luettua myöhemmin keväällä.
Puolipoolo ei siis Täysipitkäkaulus ja PITKÄTHIHAT.
KATSO myös Aiemmat Muoti&Tyyli Artikkelit…SUOSITUT Lyhythihaiset Puolipoolopaidat, joita voi käyttää ympärivuoden.
KAUPUNGILLA….
KATSELIN Kauppareissulla… Trendikkäitä PITKÄHIHAISIA Puolipoolopaitoja, Trikoota tai Ohutneule.
Jäin miettimään VÄRIÄ….Beige, kuvassa, musta vai VALKOINEN?
Mustia Vaatteita ja paitoja on jo kaappi täynnä…Beige vai Valkoinen?
Näkyykö LÄPI?
PÄIVÄN ASU
NEULEPAITA
NEULETAKKI
MUSTAT HOUSUT
KENGÄT….BOOTSIT
NEULEET&MINÄ
Minä Tykkään ja käytän eriaisia NEULEITA:Neulepaitoja ja Neuletakkeja ja liivejä YMPÄRIVUODEN. Olen Tykännyt Lapsuudesta lähtien ja vaihtelen erilaisia Neuleita SESONKIEN Mukaan.
Syksy/TALVI NEULEET…
NEULEPAIDAT
NEULATAKIT
NEULELIIVIT
Paksummat neuleet
Ohuemmatneuleet
VÄRIT tummemmat
JUHLA neuleet esim. Kiiltävät&Glitter
NEULEPAITA, Ohut Neule
Pinkki
Kiiltävä, Glitter
Ohut Neulepaita
Sopiva Malli
VANHA ja IHANA NEULEPAITA
IHANA ja Ohut Neulepaita Osui silmiini SHOPPAILU Reissulla kaupungilla…Ihan Pakko oli sovittuaa ja Ostaa myös.
HERÄTE OSTOS….Monta Kertaa ELÄMÄSSÄ&MUOTIBLOGGAAJANA Teen parhaita Ostoksia KAUPNGILLA, kun Katselen ja Tutkin mitä Myymäköissä ja Tavaratalojen Muoti&Asuste osastoilla on tarjolla…SESONKIEN MUKAAN?
KIVA NEULETAKKI
Kuvioneuletta
Shaalikaulus
Ei kiinnitystä, Käytän Rintaneulaa kiinnitykseen
VÄRI: Tumman harmaa
IHANIA RINTANEULOJA…Kuvassa yksi vanhimmista
MUSTAT HOUSUT
MUOTI KLASSIKOT,…Mustat Housut kuuluvat Kaikkien Muotitietoisten&Trendikkäiden Ihmisten Vaatekaappiin ja Tyyliin.
BOOTCUT, STRECH&MUSTAT PUUVILLAHOUSUT
Vanhat ja yhdet SUOSIKIT Mustathousut. Mukavat päällä ja aina siistit, Materiaali hyvä. Pitäsisi Löytää uudet samantyyppiset housut….
YHDET SUORAT kivat HOUSUT piti, heittää Roskiin….. vain sen takia, että MATERIAALI, KANGAS oli huono…Keräsi kaikki roskat, pölyt ja lemmikiin karvat itsensä.
EPÄSIISTIT vaikka oli just pesty.
Useita Mustiahousuja Vaatekaapissa
Suorathousut
Farkkumalliset
Bootcutmalli
Vajaamittaiset lahkeet
Käytin ennen PITKÄÄN enmmän Mustia housuja kuin FARKKUJA, nyt viimevuosina olen käyttänyt enemmän ARKIPÄIVINÄ Farkkuja. VAIHTELU PUKEUTUMISESSA puristää…HYMY
KENGÄT. BOOTSIT…
Kevät-Syksy
SUOMEN SÄÄ…TALVI
Meillä SUOMESSA on LUNTA ja Pakkasta Yleensä jo Marras-Joulukussa ja etenkin Tammikuussa….EIPÄ ole tänä vuonna 2020
Käytän yleensä näitä Kivoja BOOTSEJA, Keväällä ja Syksyllä.
…NYT kun ei ole LUNTA, eikä ole liukasta voi myös näitä BOOTSEJÄ Käyttää.
KENGÄT SESONGIN ja VUODENAIKOJEN MUKAAN…..Sileät pohjat ja ohuet, eivät ole TALVI KENGÄT.